Sunday, July 14, 2013

Cik Pon Bertenggek Di Lampu Isyarat Salam KC,



Saya Akmal, pendengar dari utara Malaysia, di negeri Perak. Saya dengar MJ12 melalui radio internet. Kisah yang saya nak sampaikan ini berlaku pada hujung tahun 2011. Lebih tepat lagi pada 22 Disember lalu. Pada masa itu merupakan hari Khamis malam Jumaat. Dah melangkah pukul 12 lebih malam, saya dan teman terasa lapar, jadi kami keluar hendak pergi mencari makan. Kami hendak ke restoran makanan segera McDonald's yang terletak lebih kurang dalam sejam perjalanan. 

Pada mulanya perjalanan kami lancar. Sampailah satu masa kami berhenti di sebuah lampu isyarat sebab lampunya merah. Agak lama kami di situ. Ketika itu kami sedang mendengarkan MJ12 menerusi khidmat radio internet di dalam telefon bijak (smartphone). Sambil borak2 dengan teman, saya memalingkan kepala hendak melihat lampu isyarat. Terkejut saya dibuatnya apabila ternampak ada Cik Pon bertenggek di situ. Saya macam terkedu seketika. 

Saya hendak larikan pandangan tapi tak mampu, jadi mata saya terus terpaku melihat si Cik Pon ni. Kepalanya sekejap senget ke kanan, sekejap ke kiri. Kalau tak silap, mukanya pucat sekali. Warna biru2 pucat begitu. Saya tak perasan berapa lama saya berada dalam keadaan tergamam seperti itu, tetapi lori lalu di sebelah sambil membunyikan hon, saya tersentak lalu terus bergerak dari situ. Saya apa lagi, terus pecut. Sampai restoran itu, saya menceritakan kepada teman, tapi dia memang tak perasan apa2. Jadi, kami lepak di restoran makanan segera itu sampailah masuk waktu Subuh, baru kami pulang ke rumah. Itu saja.

No comments:

Post a Comment